طراحی و ساخت رایگان سامانه کاریابی | ستاد جهادگران کارآفرین

طراحی و ساخت رایگان سامانه کاریابی

پس از اعزام تعدادی از جهادگران به ادارات کمیته امداد مناطق و شهرستان ها به منظور کمک رسانی در انجام امور اداری مربوط به اشتغال مددجویان تحت پوشش این نهاد. متوجه شدیم که به دلیل سیستم قدیمی معرفی مددجویان جویای کار ، به موسسات ، کارخانجات ، کارگاه و شرکت های تولیدی متقاضی کارگر و به دلیل بروکراسی اداری کاغذی روند انجام کار به کندی صورت می پذیرد. از طرفی اعلام نیاز کارگاه های تولیدی به منظور جذب کارگر صرفا” از طریق حضوری و یا درخواست کتبی و در بعضی موارد به صورت تلفنی صورت می پذیرد. که هر یک مشکلات و معضلات مربوط به خود را دارد. در همین راستا جهادگران این ستاد با ارزیابی کامل مشکلات این حوزه و بررسی راهکار های مناسب برای رفع این مشکل ، به این نتیجه رسیدیم که تا حد امکان به منظور حذف بروکراسی اداری و صرفه جویی در وقت و زمان مددجویان و کارفرمایان و در نتیجه افزایش کمی رسیدگی به پرونده های حوزه کاریابی سیستم اتوماسیون کاریابی را برای رفع این مشکل طراحی نماییم. در همین راستا با مشورت با مددکاران و کارشناسان حوزه اشتغال کمیته امداد استان ویژگی های مورد نیاز سامانه شناسایی شد. و در نهایت سامانه کاریابی ، در آذر ماه سال 1398 و پس از چندین ماه کار شبانه روزی و به صورت کاملا” رایگان توسط جهادگران کارآفرین ستاد جهاد کارآفرینی استان کرمانشاه ، طراحی و آماده بهره برداری شد. در حال حاضر این سامانه در اداره کمیته امداد منطقه 2 شهرستان کرمانشاه به عنوان طرح پایلوت در حال اجرا و انجام آزمایشات لازم می باشد.

نمایش بیشتر

‫4 نظرها

  1. باسلام و عرض ادب بسیار عالی . در استان های دیگر هم اجرا شده ؟

    1. با سلام در حال حاضر این سامانه به صورت آزمایشی در استان کرمانشاه اجرا گردیده است. در صورت عدم بروز مشکل خاصی در روند اجرای برنامه ، انشالله از اول سال 1400 در کل کشور اجرا خواهد شد.

  2. باسلام
    عملکرد سیستم رو میشه بیشتر توضیح بدین

    1. سلام، اطلاعات مددجویان متقاضی کار ، توسط خود آن ها در سامانه و با استفاده از کد مددجویی ثبت خواهد شد. همچنین واحد های تولیدی و خدماتی متقاضی استفاده از مددجویان امداد درخواست خود را در سامانه ثبت خواهند کرد. سپس به صورت خودکار مددجویان متناسب با ویژگی های مد نظر کارفرما به کارفرما معرفی خواهند شد.کارشناسان امداد نیز بر روند انجام امور و نحوه گزینش مددجویان نظارت دارند. با تشکر از حسن توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا