ایجاد 761 فرصت شغلی توسط ستاد جهاد کارآفرینی استان کرمانشاه در سال 1398

ایجاد 761 فرصت شغلی توسط ستاد جهاد کارآفرینی استان کرمانشاه در سال 1398

ایجاد 761 فرصت شغلی توسط ستاد جهاد کارآفرینی استان کرمانشاه در سال 1398

ایجاد 761 فرصت شغلی به واسطه ی اجرای بیش از 50 پروژه اقتصادی-تحقیقاتی در قالب طرح های راهبر شغلی ، خود اشتغالی و کارفرمایی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد توسط ستاد جهاد کارآفرینی استان کرمانشاه

پس از تاسیس ستاد جهاد کارآفرینی در سال 1397 و با هدف محرومیت زدایی از طریق ایجاد فرصت های شغلی پایدار ، به شناسایی ظرفیت های اقتصادی استان کرمانشاه پرداختیم. پس از بررسی ظرفیت های گوناگون استان که اکثرا” نادیده گرفته شده اند تصمیم به ایجاد کارگروه های تخصصی به منظور پیگیری پروژه های تعریف شده در هر حوزه گرفته شد. در نتیجه از طریق ارتباط گیری با اساتید به نام ، دانشجویان نخبه دانشگاهی و همچنین مراکز تحقیقاتی دولتی و خصوصی ، جمعی از نخبگان را جهت مدیریت و اعمال نظر تخصصی گردآوری نمودیم.

این کارگروه ها با توجه به شرایط فرهنگی ، اقتصادی ، جغرافیایی و… طرح های گوناگونی را در حوزه های تخصصی خود مطرح می نمایند سپس این طرح ها را از جنبه های گوناگون از جمله : میزان بازدهی ، دوره بازگشت سرمایه ، تخصص مورد نیاز ، امکانات مورد نیاز ، تعداد نیروی کار و… امکان سنجی خواهند نمود. پس از تایید طرح ها در یکی از 5 کارگروه تخصصی : کشاورزی ، دام و طیور ، دانش بنیان ، گردشگری و بازاریابی ؛
طرح های تایید شده به منظور تایید و امکان سنجی متناسب با معیار های کمیته امداد امام خمینی (ره) توسط هیئت ارزیاب و کارشناسان اشتغال اداره کل کمیته امداد استان به معاونت اشتغال این اداره ارائه می گردند پس از تایید طرح های ارائه شده توسط معاونت اشتغال کمیته امداد استان و به منظور تایید نهایی و دریافت مجوز اجرا ، طرح های توجیهی به تهران ارسال خواهند گردید و پس از انجام بررسی های گوناگون بر روی هر طرح ، تایید نهایی و مجوز اجرا به معاونت اشتغال استان ابلاغ خواهد شد.
پس از دریافت مجوز اجرا با توجه به شرایط اقلیمی و پتانسیل های موجود در هر منطقه ، آن طرح به منظور اجرا ، به کارگروه مربوطه در ستاد جهاد کارآفرینی آن شهرستان ابلاغ خواهد گردید. در همین حین ستاد مرکزی و همچنین کارگروه مورد نظر آن منطقه با کارآفرینان مطرح در آن زمینه چه در داخل استان و چه در خارج استان ارتباط گیری نموده و از آن ها به منظور همکاری با کمیته امداد استان در قالب طرح راهبر شغلی دعوت به عمل خواهند آورد.
پس از تعیین راهبر شغلی ( کارآفرین با تجربه در زمینه مورد نظر ) طی یک فراخوان از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد آن منطقه به منظور اجرای آن پروژه چه در قالب طرح راهبر شغلی (تولید اقماری) و چه در قالب طرح های خود اشتغالی دعوت به عمل خواهد آمد. کارگروه مربوطه آن شهرستان (منطقه) در حین ارائه آموزش ها و همچنین اجرای پروژه توسط مددجویان تحت نظارت راهبر شغلی بر کیفیت اجرای پروژه نظارت مستمر خواهند داشت و در موارد مورد نیاز از طریق مشورت با اساتید مشاور کارگروه ها به منظور افزایش بازدهی پروژه های در حال اجرا ، مشاوره های تخصصی به راهبران و مددجویان ارائه خواهند نمود.
در پایان و در صورت وجود مشکل فروش محصولات ، کارگروه بازاریابی از طریق ارتباط گیری با شرکت های خصوصی و سازمان های دولتی زمینه فروش راحت تر و حتی در بعضی موارد صادرات محصولات تولیدی را تامین خواهد نمود.
به صورت موازی با کلیه این روند ، معاونت کاریابی ستاد جهاد کارآفرینی از طریق ارتباط گیری با تولید کنندگان مطرح داخل استان و تبیین مزیت های همکاری با کمیته امداد و به کارگیری مددجویان این نهاد تحت عنوان نیروی کار ، زمینه همکاری تولید کنندگان با کمیته امداد استان را در قالب طرح کارفرمایی فراهم خواهد نمود.

خداوند را شاکریم که توفیق ایجاد 761 فرصت شغلی پایدار در قالب اجرای بیش از 50 پروژه اقتصادی و تحقیقاتی در طی سال 1398 را نصیب ما گردانیده است. اگرچه این میزان اشتغالزایی در مقایسه با آمار افراد جویای کار استان بسیار ناچیز است اما امیدواریم با نظر لطف حضرت بقیه الله اعظم ارواحنا فداه بتوانیم حوزه ی فعالیت های خود را بیش از پیش گسترش دهیم و آنگونه که شایسته ملت قهرمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی است در صحنه جهاد اقتصادی حضوری به مراتب پر رنگ تر از امروز داشته باشیم.

در پایان جا دارد از زحمات تمامی کسانی که ما را در این مسیر یاری نمودند علی الخصوص معاونت اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد استان کرمانشاه جناب مهندس جلیلیان ، رئیس اداره طرح های خودکفایی جناب مهندس فرجی ، کارشناسان این اداره کل نهایت تشکر و قدر دانی را به عمل آورده و از درگاه ایزد منان برای آنان توفیقات روزافزون شان را مسئلت نماییم.

نگاهی اجمالی به اقدامات ستاد در سال 1398

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا