اختصاص 1000 تن نهاده دامی رایگان برای طرح های تولیدی مددجویان | ستاد جهادگران کارآفرین

اختصاص 1000 تن نهاده دامی رایگان برای طرح های تولیدی مددجویان

اختصاص 1000 تن نهاده دامی رایگان برای طرح های تولیدی مددجویان

همواره بحث تهیه جیره برای پرورش دام و طیور یکی از مهم ترین موضوعاتی است که برای هر تولید کننده ای حائز اهمیت است. از طرف دیگر به واسطه ی تحریم های ظالمانه دشمنان و عدم خودکفایی در تولید برخی از نهاده ها ، علی الخصوص سویا که یکی از ترکیبات مهم تمامی جیره های مقوی و مناسب است. هر از گاهی شاهد نوسان قیمت و گاها” افزایش غیر متعارف قیمت این محصولات هستیم. طبیعتا” این امر برای تولید کنندگان خرد و نوپا بسیار سنگین تمام خواهد شد. آن دسته از مددجویان کمیته امداد نیز که تحت عنوان طرح های خودکفایی به پرورش دام و طیور روی می آورند ، نه تنها از این امر مستثنی نبوده بلکه به واسطه شرایط اقتصادی و اجتماعی حاکم برخانواده بیشتر از سایرین تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

در همین راستا ستاد جهاد کارآفرینی با توجه به رسالت خود مبنی بر فراهم نمودن شرایط ایجاد اشتغال و همچنین کمک به بهبود شرایط کار برای مشاغل و تولید کنندگان نوپا برخود واجب دید که به این زمینه ورود نماید . لذا با رایزنی هایی که ما بین جهادگران ستاد و متخصصان مرکز تحقیقات کشاورزی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان همدان صورت گرفت. برنامه ای میان مدت به منظور تهیه ی جیره ی جایگزین با هدف استفاده از محصولات موجود به عنوان جایگزین اقلام وارداتی ترکیبات جیره تدوین گردید. از طرف دیگر به عنوان راهبرد کوتاه مدت و به پیشنهاد جناب مهندس جلیلیان (معاونت اشتغالزایی کمیته امداد اداره کل استان) ، جناب مهندس فرجی (رئیس اداره خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه) و مجموعه کارشناسان واحد اشتغال زایی کمیته امداد استان کرمانشاه و طبق رایزنی هایی که با ریاست جهاد کشاورزی استان کرمانشاه جناب مهندس حاتمی صورت گرفت. تامین 1000 تن نهاده دامی رایگان به منظور تامین جیره ی مورد نیاز واحد های پرورشی مددجویان ، در دستور کار ستاد جهاد کارآفرینی قرار گرفت. و جهادگران این ستاد مسئول پیگیری امورات مربوط به این طرح را بر عهده گرفتند. در حال حاضر بیش از 80 درصد روال اداری دریافت نهاده ها طی شده و انشاءالله ظرف چند ماه آینده نهاده های مورد نیاز در اختیار مددجویان قرار خواهند گرفت.

نمایش بیشتر

‫3 نظرها

  1. You have made some decent points there. I looked on the web to find out more about the issue and found most people will go along with your views on this site.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا