آموزش طراح دکوراسیون داخلی | ستاد جهادگران کارآفرین

آموزش طراح دکوراسیون داخلی

آموزش طراح دکوراسیون داخلی

آموزش دکوراسیون داخلی(ستاد جهاد کارآفرینی)

دانلود آموزش دکوراسیون

آینده بازار کار طراحی دکوراسیون داخلی در ایران

آموزش دکراسیون

سرنوشت بازار کار دکوراسیون داخلی در طی سال های آینده در ایران

به نظر شما بازار کار دکوراسیون داخلی (مهندسی معماری) در ایران اشباع شده است؟ آیا رشته دکوراسیون داخلی بازار کار خوبی دارد؟ طراحی داخلی دکوراسیون (Interior decoration design) در ایران از جمله رشته های درحال رشد در بازار کار می باشد که نه تنها در ایران بلکه در کشور های دیگر نیز مخاطبان خاص خود را دارد.

دکوراسیون داخلی همانند سایر هنرها، دارای سبک و ریزه‌کاری‌های متفاوتی است که براساس سلیقه‌ها و نیازهای دوران، دستخوش تغییر هستند. 4 سبک اصلی و پر رونق در دکوراسیون داخلی ایران سبک مدرن، سبک کلاسیک، سبک مینیمال و سبک یونان باستان است که بازار رقابتی خودش را دارد.

همان طور که می دانید طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه یکی از جذاب ترین مباحث طراحی داخلی است. در دنیای امروزی آشپزخانه بر خلاف زمان های گذشته به لوکس ترین بخش منزل تبدیل شده است به همین دلیل خانم ها برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه منزل خود بسیار حساس هستند و تمایل دارند زیباترین دکوراسیون کابینت آشپزخانه را در فضای آشپزخانه منزل خود ایجاد کنند.

بازار کار و آینده شغلی طراحی داخلی در ایران چگونه است؟

آموزش دکراسیون
آموزش دکراسیون

در خصوص وضعیت بازار کار و فرصت های شغل طراح داخلی باید بگوییم که آمار دقیقی در دسترس نیست. اما حوزه طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی در منازل، شرکت ها، اداره ها در سال های اخیر از سوی مردم مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

در حال حاضر طراحی داخلی کابینت آشپزخانه و طراحی آشپزخانه های جدید مشتری های بسیاری دارد و بازار کار در این حوزه در حال پیشرفت چشمگیری هست.

با پیشرفت علم و تکنولوژی، بازار کار بهتری پیش روی طراحان داخلی قرار دارد. البته با توجه به رقابت شدید در این شغل، افرادی که دانش، تخصص، مهارت و تجربه لازم و کافی را دارند، می توانند در این بازار کار موفق شده و درآمد خوبی کسب کنند.

اگر شما دانشجو یا فارغ التحصیل این حوزه هستید و هنوز وارد بازار کار نشده اید و به دنبال کار در زمینه مهندسی معماری و طراحی داخلی می باشید به راحتی می توانید بدون داشتن سابقه کاری کسب درآمد کنید.

امروزه به لطف گسترش کامپیوتر و نرم افزارهای مختلف بخش اعظم طراحی به وسیله نرم افزارهای کامپیوتری صورت می گیرد. کافی ایست که مهارت طراحی و مدل سازی کامپیوتری را توسط نرم افزارهای تخصصی مانند اتوکد، رویت، تری دی مکس، راینو، فتوشاپ و ….. را یاد بگیرید و با داشتن تخصص نرم افزاری خود با معماران و شرکت های بزرگ وارد بازار کار شوید و فرصت های جدیدی را برای آینده کاری خود تجربه کنید.

میزان درآمد و حقوق طراح داخلی در ایران چقدر است؟

آموزش دکراسیون
آموزش دکراسیون

هم اکنون برای طراحان داخلی در ایران دو نوع بازار کار وجود دارد: گرفتن کار به صورت شخصی و یا استخدام در شرکت های معماری به صورت قراردادی یا درصدی. به طور کلی میزان درآمد طراح داخلی به تخصص، مهارت و تجربه شما بستگی دارد. پس مهارت و تخصص خود را افزایش دهید و بازار را به سوی خود جذب کنید.

میزان درآمد شما به موفقیت پروژه‌های اولیه و رضایت مشتریانتان بستگی شدیدی دارد. هر چه در سال‌های اولیه کیفیت و هنر خود را بهتر و بیشتر به نمایش بگذارید نتایج مالی و شغلی آن را در سال‌های بعد لمس خواهید کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی یکی از محبوب‌ترین‌های مشاغل دنیا است. طراحی داخلی علاوه بر رشته شغلی محبوب یک تجارت رقابتی بزرگ در دنیا محسوب می‌شود که حتی در بعضی کشورها از آن برای جذب توریست بهره می‌برند. اما کلید موفقیت در آن در دستان شماست.

مهم‌ترین رمز موفقیت یک شرکت طراحی داخلی حضور در پروژه‌های بزرگ است که برای اجرای آن نیاز به یک تیم هنرمند و خلاق وجود دارد.

توجه داشته باشید هنگامی که رقابت سختی پیش روی شما هست شما نیز باید سخت تر تلاش کنید و زمان صرف کنید کارهای باکیفیت عالی را ارائه دهید.

به عنوان مثال از وب سایت های خارجی و منابع خارجی در شبکه های مجازی الگو برداری کنید و نمونه های شیک و به روزی را در کارهای خود داشته باشید. می توانید الگوهای مدرن و روز دنیا را با سبک‌های ایرانی ترکیب کنید و مخاطبان و مشتری های خود را افزایش دهید و سهم درآمدی بیشتری را از بازار کسب کنید.

فرصت های شغلی طراحی داخلی دکوراسیون در ایران را بشناسید:

آموزش دکراسیون
آموزش دکراسیون

 

رشته طراحی دکوراسیون داخلی با طرح‌های تجاری به خوبی ارتباط برقرار می‌کند. از هنر معماری و دکوراسیون داخلی برای فضاهای داخلی مانند اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق کنفرانس، اتاق انتظار استفاده می شود که با استفاده از شیوه کاملا فیزیکی از طریق کف، سقف، دیوار، رنگ، نور و بافت می توانید فضای زیبایی را برای مشتری خود به ارمغان آورید.

با استفاده از همین فرصت های کاری کوچک آینده شغلی خود را در زمینه طراحی داخلی دکوراسیون تضمین کنید و برای گسترش کار خود خلاقیت داشته باشید.

حوزه طراحی داخلی دکوراسیون بسیار وسیع است که با مهارت داشتن در فضاهای کاری دکوراسیون داخلی تجاری، دکوراسیون خدماتی، دکوراسیون داخلی رستوران، دکوراسیون داخلی اداری، دکوراسیون فرهنگی هنری، دکوراسیون منزل، دکوراسیون آشپزخانه و …. می توانید سهم گسترده ای را در دستان خود داشته باشید.

یکی دیگر از فرصت‌های شغلی برای رشته طراحی دکوراسیون داخلی در ایران رونق کسب و کارهای آنلاین است. با رشد و پیشرفت تکنولوژی و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در بین مردم فرصت کسب و کارهای اینترنتی برای همه مشاغل مهیا شده است که رشته طراحی دکوراسیون داخلی نیز از این موضوع مستثنی نیست.

ارائه خدمات مشاوره‌ای آنلاین، طراحی و فروش طرح‌های آماده ، ارتباط آنلاین و زنده با مشتریان و کسب اطلاعات بدون نیاز به حضور در محل، و بسیاری از این دست کارها باعث می‌شود تا شغلی ایده آل از هر نظر برای شما آماده شده باشد.

 

 

ستاد جهاد کارآفرینی:

دانلود آموزش دکوراسیون

منبع1

منبع2

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا