آموزش ساخت طراح و سازنده عروسک نمایشی | ستاد جهادگران کارآفرین

آموزش ساخت طراح و سازنده عروسک نمایشی

آموزش ساخت طراح و سازنده عروسک نمایشی

دانلود آموزش ساخت طراح و سازنده عروسک نمایشی

برای ساخت عروسک های دستکشی چه مهارت هایی لازم است؟

هنرجویان در این واحد یادگیری با فرم، عملکرد و دیگر ویژگیهای عروسکهای دستکشی آشنا می شوند و میتوانند با تکنیکهای متنوع عروسک نمایشی بسازند .

 

مقدمه

یکی از علتهای شکست در زندگی انسان، به خصوص کودکان و نوجوانان ترس و کمرویی است.                                        ترس باعث میشود افراد اعتماد بهنفسشان را از دست داده از مشارکت در کارهای گروهی و نشان دادن ارزشهای خود در گروه باز مانده؛ خود را میان دیگران حقیر و ناتوان احساس کنند.

ساخت عروسک دستی
آموزش ساخت عروسک دستی

راههای مؤثری برای کاهش و بر طرف کردن این ضعف وجود دارد که به نحوی غیر مستقیم، زمینه را برای بروز ارزشهای آنان فراهم میکند و موجب ،کودکان و نوجوانان با این هنر می شود آنها آن چه را که فکر میکنند و نیاز دارند به زبان بیاورند، ابراز کرده، در برخورد با دیگران موقعیت خود را شناخته و راه درست و مناسبی را انتخاب کنند. کودکان از عروسکهای نمایشی کمک می گیرند تا استعداد و خلاقیتهای خود را در عرصههای هنر، داستانسرایی، صدا و بیان نشان دهند.

آنان با اندک راهنمایی و اطمینانبخشی، عروسکی خلق می کنند، به آن جان میبخشند، با او ارتباط برقرار میکنند و با صحبت و بازی، آرام آرام به دنیای قصهگویی قدم میگذارند.

یک داستان را میتوان بهصورتی بیان کرد که معمولی و پیش پا افتاده بهنظر برسد، یا همان داستان را با ذوقی سرشار و با استفاده از نیروی خلاقه به نوعی بیان کرد که شنونده برانگیخته و هیجانزده شود. نمایش عروسکی این فرصت را در اختیار کودک و نوجوان قرار میدهد که از زبان یک عروسک صحبت کند و با بیانی محکم و زیبا، عبارتی بدیع و اثرگذار و جملهای پرمعنی بگویند. آنها در نمایش عروسکی با استفادة درست از لحن و صدا و دریافت تشویق و تصدیق، به زبانی خوب و بیانی زیبا دست پیدا میکنند.

ساخت عروسک دستی
آموزش ساخت عروسک دستی

موسیقی در نمایش عروسکی

نمایش عروسکی مثل هر نوع اثر دراماتیک دیگر، نیازمند استفاده از موسیقی و صدای زمینه (افکت) است . صداهایی که القاکنندة حس لازم در صحنه باشند. اینجاست که مجال آفرینش و خلاقیت پیش میآید. کودکان و نوجوانان برای آنکه قصه را هر چه بهتر بیان کنند، نیازمند به صداهایی هستند که آنها را یاری کند. آن ها برای این کار میکوشند از تخیلات خود استفاده کرده تا صداهایی را بیابند یا راه هایی را پیدا کنند که صداهای مورد نیازشان را تولید کند، آنان تلاش میکنند تماشاگران را در حیرت فرو ببرند، حسوحال نمایش را به خوبی القاء کنند و اثری جذاب و گیرا بیافرینند.

 

دانلود آموزش ساخت طراح و سازنده عروسک نمایشی

طراح و سازنده عروسک نمایشی
طراح و سازنده عروسک نمایشی

ستادجهادکارآفرینی

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا